Зв'язатися з експертом

Нижче ви дізнаєтеся про наступні новини:
Постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 року № 76 запроваджено критерії визначення компаній, які є критично важливими для економіки та забезпечення життєдіяльності населення. Для таких компаній передбачено право звертатися до профільних міністерств або інших органів влади для бронювання військовозобов’язаних працівників від призову на військову службу під час мобілізації.
Одним із критеріїв для визначення компанії критично важливою для економіки та забезпечення життєдіяльності населення, є наявність рішення про визнання її профільним міністерством або іншим органом влади такою, що має важливе значення для економіки чи місцевих потреб.
Відповідно, міністерствами та органами влади, зокрема Мінекономіки, Міністерством фінансів України, Міністерством аграрної політики та продовольства України, Міністерством охорони здоров'я України, Міністерством з питань стратегічних галузей промисловості України, було розроблено та затверджено вимоги, яким мають відповідати компанії для визнання їх такими, що мають важливе значення для економіки чи місцевих потреб.
Для прикладу, Мінекономіки визнає компанії такими, що мають важливе значення для економіки, якщо вони відповідають хоча б одному з перелічених критеріїв:
Більш детально питання бронювання військовозобов’язаних працівників компаній аналізувалися командою Мазар в попередніх новинах юридичного законодавства України.
Згідно з запровадженими Кабінетом Міністрів України змінами, із 30 березня 2023 року для отримання кваліфікованих електронних підписів, інших довірчих послуг фізичним та юридичним особами, зокрема і представникам іноземних юридичних осіб, відвідувати відповідних уповноважених суб’єктів не потрібно. Ідентифікувати та підтвердити свою особу можна онлайн.
Зазначене спрощення діятиме незалежно від дії воєнного стану в Україні.
20 березня 2023 року Верховною Радою України ухвалено Закон України, головною метою якого є впровадження Україною Загального стандарту звітності та належної перевірки інформації про фінансові рахунки, схваленого ОЕСР (Стандарт CRS). Впровадження у національне законодавство України Стандарту CRS є обов'язковою умовою для приєднання України до міжнародної системи обміну інформацією в рамках Багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки (Багатостороння угода CRS), до якої Україна в особі Державної податкової служби України приєдналася у серпні 2022 року.
Зокрема, основні положення прийнятого Закону України встановлюють:
З 01 липня 2023 року зазначений Закон України вимагає від підзвітних фінансових установ України застосовувати заходи належної перевірки до фінансових рахунків для встановлення того, чи підлягають рахунки автоматичному обміну (чи є рахунки підзвітними). Стандарт CRS містить окремі правила належної перевірки для рахунків, відкритих до та починаючи з 01 липня 2023 року. Так, за часом відкриття фінансові рахунки поділяються на «нові рахунки» та «існуючі рахунки». Залежно від цього встановлено окремі правила належної перевірки рахунків та строки для завершення цієї перевірки.
Прийняття цього Закону України дозволить забезпечити належне виконання Україною міжнародних зобов’язань щодо обміну інформацією для податкових цілей, підвищити прозорість та надійність України як держави-партнера з обміну інформацією, а також сприятиме запобіганню ухиленню від сплати податків та підвищенню рівня дотримання вимог податкового законодавства України.
Збільшено мінімальні строки зберігання первинних документів українським платникам податків, які відтепер становлять:
Електронне резидентство України (е-резидентство) є принципово новою моделлю для України, яка дозволяє іноземцям (наприклад, ІТ-спеціалістам) вести їх підприємницьку діяльність через Україну повністю онлайн, зокрема:
Вимоги, встановлені для е-резидентів, – мінімальні. Так, е-резидентами можуть бути іноземці, які досягли 18-річного віку, не є податковими резидентами України та пройшли процедуру реєстрації підприємцями на відповідному державному вебпорталі. Е-резиденти можуть надавати послуги, здійснювати виробництво та/або продаж товарів виключно нерезидентам України.
Конкретний перелік держав, громадяни яких матимуть змогу набувати в України е-резидентства, буде оприлюднений Міністерством цифрової трансформації України найближчим часом. Однак е-резидентами в будь-якому випадку не зможуть бути громадяни України, іноземці, які постійно проживають в Україні, особи без громадянства, іноземці, які мають доходи в Україні (крім пасивних доходів, наприклад, дивідендів, процентів, роялті), а також громадяни російської федерації та держав, що входять до «сірого» чи «чорного» списку FATF (зокрема, громадяни Ісламської Республіки Іран, Корейської Народно-Демократичної Республіки, Республіки Союзу М'янма, Республіки Панама, Республіки Албанія, Республіки Філіппіни, Турецької Республіки тощо).
Фактично, е-резиденти України отримують можливість здійснювати свою підприємницьку діяльність за межами своїх домашніх юрисдикцій та сплачувати менше податків, аніж вони б сплачували будучи підприємцями у своїх державах. Проте, е-резидентство не дорівнює дозволу на тимчасове чи постійне проживання в Україні та не надає е-резиденту більшості з тих переваг, які вона могла б отримати при заснуванні юридичної особи в Україні.
Попри те, що відповідний Закон України, яким запроваджено електронне резидентство України (е-резидентство), уже набув чинності, державні органи України ще доопрацьовують як підзаконну нормативно-правову базу, так і відповідні вебпортали, необхідні для повноцінного запуску електронного резидентства України (е-резидентства).
Зазначений Закон України спрямований на удосконалення правового регулювання трудових правовідносин та доведення його до європейського рівня. Він повністю узгоджується з положеннями Європейської соціальної хартії, а також низки директив Європейського Союзу.
Новий Закон України «Про колективні угоди та договори» не тільки розширює суб’єктний склад сторін колективних переговорів та безпосередньо самих колективних угод та договорів, визначає нові права для суб’єктів (як працівників, так і роботодавців), а й передбачає тривало затребувану можливість призупинення й зупинення дії окремих положень колективних угод і договорів за згодою сторін та у разі настання форс-мажорних обставин.
Міністерством юстиції України 29 березня 2023 року прийнято наказ № 1158/5, відповідно до якого форми заяв у зазначених сферах викладено у новій редакції, які почнуть діяти з 01 травня 2023 року. Ознайомитися із відповідними заявами можна на офіційному вебсайті Міністерства юстиції України за посиланням.
Подання заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідно до затверджених вказаним наказом форм в частині обрання спрощеної системи оподаткування та/або добровільної реєстрації як платника податку на додану вартість та/або включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій під час державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, фізичну особу-підприємця чи громадське формування, що містяться в Єдиному державному реєстрі, шляхом заповнення відповідних сторінок заяв буде здійснюватися з дня розміщення відповідного оголошення на офіційному вебсайті Міністерства юстиції України.
З метою більш ефективного застосування законодавства України з питань банкрутства Верховною Радою України прийнято Закон України, яким, зокрема, передбачено, що за замовчуванням позовні заяви щодо банкрутства будуть розглядатися судами у спрощеному позовному провадженні без виклику сторін.
01 квітня 2023 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28 грудня 2022 року № 463, яким затверджено оновлені форми податкової накладної, податкової декларації з податку на додану вартість та уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість. Ознайомитися із відповідними формами можна у додатках до відповідного наказу за посиланням.
Відповідно, з 01 квітня 2023 року реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування кількісних та вартісних показників до податкових накладних здійснюється відповідно до оновлених форм. Це стосується також і податкових накладних та розрахунків коригування кількісних та вартісних показників до таких накладних, які були складені до 01 квітня 2023 року, однак не були зареєстровані.
У свою чергу, податкову декларацію з податку на додану вартість та уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок необхідно буде подавати за оновленими формами з 01 травня 2023 року.
На період дії воєнного стану змінами до Податкового кодексу України зменшено розміри штрафів за порушення строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування.
Наразі відповідні штрафи встановлюються в таких розмірах:
Із внесенням змін 07 лютого 2023 року до Податкового кодексу України термін проведення документальних перевірок бюджетного відшкодування ПДВ на суму понад 100 тисяч гривень із підстав за підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України з 20 березня 2023 року становитиме до 30 календарних днів після закінчення строків на проведення камеральної перевірки відповідної декларації або уточнюючого розрахунку.
З 01 квітня 2023 року вступили в дію зміни до Податкового кодексу України, які визначають оновлений порядок оподаткування суми надміру витрачених коштів чи електронних грошей, отриманих платником податку на відрядження або під звіт, не повернутої у встановлений строк.
Зазначені зміни встановлюють нові вимоги до визнання та документального підтвердження фактичної кількості днів перебування у відрядженні, підтвердження сум фактичних витрат на відрядження або виконання окремих цивільно-правових дій, зокрема здійсненних платіжними інструментами, включаючи корпоративний платіжний інструмент або особистий платіжний інструмент, чи їх реквізити, а також до подання звітності про використання коштів чи електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт.
Цей веб-сайт використовує файли cookie.
Деякі з цих файлів cookie необхідні, а деякі з них допомагають нам проаналізувати наш трафік, розмістити рекламу та забезпечити вас можливістю отримати індивідуальний досвід.
Для отримання додаткової інформації про файли cookie, які ми використовуємо, зверніться до нашої Політики конфіденційності.
Цей веб-сайт не може функціонувати належним чином без цих файлів cookie.
Аналітичні файли cookie допомагають нам покращувати наш веб-сайт шляхом накопичення інформації про його використання.